perjantai 12. elokuuta 2011

Siirtyminen ja New Orleans

Washington päätettiin jättää taakse heti nähtävyyksien jälkeen ja edessä odotti pitkä ajomatka New Orleansiin.

Fiilistä
Yön selkään ensimmäisenä lähti Juuso repsikkanaan Pohja. Matkaa taitettiin pari tuntia, jonka jälkeen käytiin KFC:ssä ottamassa kanaämpärit naaman eteen ja alettiin nokkia ruokaa helttaan. Ruokailun jälkeen Ville hyppäsi rattiin ja Pohja repsikaksi. Auto oli tietysti täytettävä kaikista mahdollisista freshmenteistä huoltsikalla, jotta ajaminen ei kävisi tylsäksi.

Jonkun ne melonitkin on vietävä
Pohjan poeka
Vauvat
Näihin kuviin ei vaan kyllästy
Vauvat ja me saamme mielihyvän suun kautta.

Lukuisien tankkausten jälkeen saavuimme vihdoin määränpäähän. Matkan teko kesti vaatimattomat 20 tuntia ja perillä oltiin tasan kello kolme eli päästiin suoraan kirjautumaan motelliin. Vuoroissa nukkuminen toimi yllättävän kivasti tienpäällä. That's how we roll! Motellina toimi tällä kertaa Super8, joka on monille tuttu motelliketju jenkkilässä. Yöpyminen maksoi 38 dollaria (n. 25 euroa) kahdelta yöltä ja se sisälsi wi-fin, aamupalan ja kaikki muut hostellin mukavuudet. Yup.

Rocketi Roll
Mica, c:llä
Ensimmäisenä päivänämme New Orleansissa käyntiin syömässä "vähän" Hard Rock Cafessa (140 dollarin lasku). Okei, okei. Oli siinä pari juomaakin! Mestan tyyli ja nähtävyydet oli erittäin asialliset.

Bluesia
Muutaman levykaupan kautta siirryimme Bourbon streetin jazz/blues-klubeille. Mielenkiintoinen huomio oli se, että monet paikat oli aivan tyhjillään ja toiset taas täysin nuijalla lyöty. Syy ei selvinnyt illan edetessäkään. Käytiin lopulta kahdellakin klubilla ja meininki oli mahtava, pojat tykkää.

Ilta päätettiin jossain vaiheessa motellille taksilla ja päätettiin toteuttaa sama kuvio huomennakin...

Toinen päivä

Suomipoijjaat
Aamu aloitettiin kirjoittelemalla blogia, jonka aikana Juuso päätti lähteä Jannen kanssa kaupungilta metsästämään uimahoussuja. Pohja luki tämän ajan kirjaa nimeltä "Miehet jotka vihaava naisia" norjan kielellä. Vai olisko ollut saksaksi.

Vanha sanonta: Pojat on tyttöjä
Uima-altaalle mentiin pyykkituvan kautta, joka muuten oli ensimmäinen kerta laatuaan tällä reissulla. Altaalla käytiin suuret sukelluskilpailut, jonka tuloksena Juuso tarjosi Pohjalle ja Villelle koko illan baarissa! Kävi nimittäin niin, että baarissa johon eksyttiin, oli 10 dollarilla rajattomasti boozea tarjolla (klo 20-24). Alunperin Juuson piti siis ostaa meille yhdet kaljat, mutta nyt Mooses tarjosikin koko illan. Villet kiittää, huikee ilta!

Retki suolle alkaa. Kuvassa vasemmalta lukien Juuso, Janne ja Pohja
Kuva botskilta
Redn...
Kukkulan kuningas
Here comes the pain
Elukka
Turtlesi levyttää. Olisko ollut Donatello?
Brad Pitt on Batman
Päivällä käytiin muuten suoajelulla. Todella rennon oloinen turistiopas kertoili ajelun lomassa hurrikaani Kathrinan tuhoista ja seurauksista. Muutamat alligaattorit ja eksoottiset linnutkin tuli nähtyä. Mukava retki, indeed.

Kolmas päivä

Melkosta vispipuuroo oli koko aamupäivä. Joku hullu kävi aamupalallakin. 3/4 joukkueesta heräsi reippaana 25 minuuttia ennen huoneenluovutusta. Sitten lähdettiin vielä French Corneriin herättämään pahennusta.

Aivan lopuksi ajettiin vielä Lousiana Super Domen ohitse, koska Saintsilla oli ensimmäinen harjoituspeli San fransisco 49:rsia vastaan. Uskomattomat karnevaalit oli päällänsä, kyllä jenkki osaa juhlat järjestää.